Vässarö 09 !!!

hejhej, kom hem igår, men jag orkade inte skriva för jag var så himla trött. Men nu orkar jag skriva lite.

Onsdag.
Vi hade samling vid CP ungefär kvart i nio. Sen gick bussen typ 9. Sen tog vi tunnelbanan till typ Mörby centrum , och där kom våran buss och hämtade oss. Jag satt bredvid elin och vi läste lite tidningar och sen snacka vi med, Marika och Anna som satt bredvid oss. och sen snacka vi lite me David och Olle också! Sen åt vi lite godis och myste och bytte platser hej villt, och alla var jätte blöta för de verkligen spöregnade när vi skulle åka dit! I alla fall, sen fick vi gå typ 3 km till en båtplats och så spöregnade de fortfarande och vi fick sitta där och vänta i typ 45 minuter på en båt. Sen när båten kom satte vi oss där och åkte till vässarö, de tog typ 20 minuter, sen när vi kom fram hade vi genomgång om allt och sen fick vi gå till stugorna. Alltså, jag , mika, anna , moa, elin och lisa hade världens bästa stuga, jag tror att vi hade den bästa stugan på hela vässarö om man gemför me killarna och dom andra tjejerna. I alla fall, sen börja vi packa upp och hänga alla våra blöta saker på tork och allt. Sen hade vi lite fritid och sen gick vi och åt middag, vi fick tacos, de var så gott, alltså om man gemför med maten i skolan! Sen fick vi maräng swiss till efterrätt, sen öppnade kiosken vid 6 så vi sprang och hämta pengar och köpte godis och chips. Sen samlades vi vid halv 8 och gick ner till bastun och badade och bastade, och de var så jäkla kallt i vattnet, men de var skööööönt! Sen så berättade Emma en spökhistoria och ja Olle ramla mitt i allt lite diskret. I alla fall sen så grilla vi korv och satte oss på ett berg vid havet och myste, sen grillade vi marhsmallows, och sen så hade vi lite fritid. Sen klockan typ halv 11 - 11, så gick vi upp till stugorna igen. Då spela vi typ kort skitlänge, sen satt vi och snacka. Sen gick alla in till sina rum. Så jag och Anna snacka till typ halv 2, sen somna vi i min säng.

Torsdag.
Vi vaknade vid typ 7, och väckte alla andra. Sen fixade vi oss och sen gick vi och åt frukost. Nu snacka alla om festen som skulle härja på kvällen! I alla fall, sen fick vi byta om lite, sen hade vi samling för att åka ut och segla och paddla kanot, Jag och Mika seglade först och sen så paddlade vi kanot. När vi paddlade så hade vi lite krig mot Oscar och Oliver så dom körde in i oss så att vi vippa över, och både jag och Marika ramla i, och jag fick panik för marika ställde sig på båten, haha de såg ut som om den skulle sjunka.
I alla fall sen kom Pär eller Jessi som jag kalla han, och hjälpte oss upp, sen fick vi byta om och sen fick vi stora tjocka filtar som vi fick sitta med. Sen så gick upp till stugorna och bytte om och åt lite godis. Sen så åt vi lunch. Efter de var de samling och vi skulle gå trapperspåret, de tog typ 3 timmar att gå de! Alla blev skit trötta och ingen orkade göra nånting typ. haha. Sen gick vi upp och vilade lite, sen åt vi middag. Och sen fick vi efterrätt och de blev typ choklad mouse. Sen öppna kiosken vid 6 igen och då köpte vi skit mke godis! Sen gick vi till stugorna snacka lite och städa, och la allt vårt godis på bordet och de blev fullt, sen börja vi snacka. Sen fixade vi oss inför festen på kvällen, sen kom, Henry, Youcef, Gustav, Oliver och nåra och försökte bryta sig in hos oss men de gick inte! haha sen när vi hade fixat oss gick vi till festen. Och gud vilket dunkade de var, och alla dansa så vi började dansa och hoppa och leva livet. Sen kom de fram nåra killar, alltså från den andra klassens om vart där. Dom var femmor dom bah: Tjena snygging, vill du dansa ? och typ : tjena, kan ja få ditt nummer ? haha så vi bah skratta ihjäl oss, sen dansade vi alla tryckare me varsin kille :D sen dansa vi och hoppa, sen blev de ett till tryckardans nummer, sen spela dom beat it i högtalarna så jag och mika börja dansa, de var i alla fall nåra som kolla och skrek! haha. Sen så gick vi ut och tog lite frisk luft. Sen gick vi in igen och dansa och hoppade o skrek. de var den bästa festen ever, fast varför orkar jag inte skriva, de får ni fråga om mer sen via kommentarer. Sen slutade den typ halv 11, så då gick vi upp och drack te, sen smög vi till killarna :D sen så drog vi till oss och spelade kort, alltså vi tjejer ( Jag, Mika, Anna, Elin, Lisa och Moa ) . Sen så kom killarna till oss och vi prata lite sen ringde lärarna sen gick dom. Sen somna vi vid typhalv 2 - 2.

Fredag.
Vi vaknade av att Olle ringde oss klockan halv 6, och frågade om vi skulle träffas, så vi träffade dom.
Sen så åt vi frukost vid 8. Sen samlades vid för att göra aktiviteter, så vi gjorde samarbets övningar, jag kan bara säga att jag fick sjukt mycket vatten på mej! I alla fall, sen åt vi lunch och sen gjorde vi den korta hinderbanan, sen så gick vi till våra stugor och satte på Michael Jackson musik och börja dansa och städa och packa samtidigt. Sen när vi var klara med de, så brände vi nåra festingar som hade suttit på oss ute på altanen med ett ljus. Sen så gick vi och lämna våra väskor, sen gick vi till båten och sen åkte vi hem till bryggan, sen gick vi 3 km till bussen, jag satt bredvid mika och vi va sjukt trötta. Sen så börja vi snacka me Axel om att han älskade Michael jackson så vi lyssna på Michael Jackson och börja dansa och myste, sen kom Oscar Och David bak , och vi hade sjukt kul, sen när bussen stanna så tog vi tunnel banan till slussen, sen tog vi bussen hem och nu är vi hemma.

OBS: lägger in bilder senare när jag har hittat USB - sladden.
PUSSHEJ <3


Postat av: Sara Wallny

Det låter kul hoppas att det var kul! Braa inlägg

//Sara

2009-08-29 @ 14:23:32
URL: http://sarawallny.blogg.se/

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Spara mitt namn

E-postadress: (visas bara för mig)

URL/Din blogg:

Kommentar:

Trackback